آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

معجزه یا غلبه روان بر ماده

0

اشعاری از ژنده پیل

مـا خداییم و خدا را رهنمـا              منم در جمله موجودات پیدا

ما جمله به صورت خداییم                       مــا آیینــه جهـــان نمـــاییم

ملاحظه می‌فرمایید که در این شعر ژنده پیل همه  چیز را خدا می‌داند.

تا تو تو بدی به گرد تو می‌گشتم       چون من تو شدم بگرد خود می‌گردم

من دیگر بیش از این کرامات ژنده پیل را نقل نمی‌کنم. اگر شما علاقه‌مند به مطالعه تمام این کرامات هستید به کتاب «مقامات ژنده پیل» مراجعه کنید.

حالا ببینیم آیا این عملیات صحیح است یا خیر و آیا با علم امروز تطبیق می‌کند یا نه؟

دانشمندان در زمان حال و در این عصر آزمایشاتی انجام داده‌اند؟ قبل از این‌که من نظر خود را صریحاً بیان کنم، ترجمه یکی از مقالات مجله روان‌شناسی سال ۱۹۶۳ را در این‌جا می‌نویسم. این مقاله از صفحه ۱۹ مجله بهداشت روانی شماره ۴۵ آذرماه ۱۳۴۲ عیناً در این‌جا نقل می‌شود.

معجزه یا غلبه روان بر ماده

به نظر دانشمندان فیزیک اگر کسی پیدا شود عکه تسلط کامل روان بر ماده یا به عبارت واضح‌تر تسخیر و تصرف ماده به وسیله روان را ثابت کند، اهمیت کشف او با کشف انرژی اتمی برابری کرده و حتی فزونی دارد.

دکتر رولف الکساندر، طبیب، روانشناس و فیلسوف معروف، چندین بار تسلط روان بر ماده را نشان داد. او در حضور شهردار شهر، مخبرین جراید و عده زیادی تماشاچی موفق به انجام کاری شد که در وهله اول به نظر ما غیرقابل قبول می‌رسید و حتی ممکن است به عنوان شوخی و مزاح تلقی کرد .

دکتر الکساندر یک قطعه بزرگ ابر رادر فضا به حضار نشان داد و از ان قطعه بزرگ، تکه‌ای را که واضح بود در نظر گرفته و  قطعات مجاور آن را به عنوان شاهد و کنترل به آنان م عرفی کرد و ادعا کرد که پس از چند لحظه می‌تواند آن قطعه واضح ابر را محو نماید، پس از چند لحظه اتفاق عجیبی روی داد .

قطعه ابر مورد نظر ابتدا متسع شد و غلظت خود را از دست داد و سپس محو گردید و این منظره توسط روزنامه‌نگاران عکسبرداری شد. سه بار متوالی این آزمایش در حضور ما صورت گرفت و هر سه بار موفقیت نصیب وی گشت.

قطع باران به وسیله دکتر الکساندر

دکتر الکساندر در سفری که در ۱۹۵۱ به مکزیک کرد در حضور عده زیادی موفق شد باران شدیدی را که باریدن آغاز کرده بود پس از دوازده دقیقه نگهدارد و فضا را صاف و بی‌ابر نماید. شاهد این منظره غیر از مخبرین جراید، عده زیادی از دانشمندان ممالک مختلف بودند که از طرف کشورهای مربوطه جهت تماشا و اخذ تصمیم در مورد ادعای دکتر الکساندر گرد آمده بودند.

هر چند  این دانشمندان نتوانستند یک حقیقت علمی جهت این مسأله پیدا کنند ولی متفق‌القول اذعان کردند که آزمایش با موفقیت صورت گرفت.

من از آن به بعد دیگر دکتر الکساندر را ندیدم، ولی یکی از مریدانش می گفت اعضای کلوپی که دور او جمع شده بودند، یاد گرفتند که این کارها را انجام دهند، ولی هیچ‌کدام مهارت و چابکی و از همه بالاتر اطمینان وی را در مورد موفقیت عمل نداشتند.

دکتر الکساندر با انجام این‌کارها می‌خواست ثابت کند که روان نیرویی است فعال که می‌تواند به طور مستقیم ماده را تحت تسلط خود قرار دهد.

دکتر الکساندر عقیده داشت که از این نیروی شگرف در طرق مختلف از جمله معالجه و مداوای بیماران (کما این‌که خود او معتقد بود که از این طریقه در معالجه بیماران استفاده کرده) و  تحت تأثیر قرار دادن محیط به منظور سعادت و خوشبختی افراد می‌توان استفاده کرد.

نظر پاراپسیکولوژیست‌ها

پاراپسیکوژیست‌ها، دانشمندان و روان‌شناسانی هستند که در مسایل مربوط به تله پاتی، الهام، روشن‌بینی و پیشگویی و نظایر آن بررسی و تحقین می‌نمایند.

در مورد اثر مستقیم نیروی روان بر ماده که به نام پسیکو کنزی یا به طور اختصار P.K نامیده می‌شود در آزمایشگاه پاراپسیکولوژی دانشگاه دوک تعداد زیادی آزمون‌های مختلف توسط محققین و اهل فن درست شده است. اساس این آزمون‌ها بر روی مقایسه تعداد کیفیت و اعمال اتفاق افتاده در اثر نیروی روان (P.K) با قانون احتمالات می‌باشدریال به دفعات متعدد ثابت شده است که تعداد اعمال اتفاق افتاده در اثر P.K خیلی بیشتر از ان تعدادی است که طبق محاسبه احتمالی و قانون احتمالات به وقوع می‌پیوندد.

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

معجزه یا غلبه روان بر ماده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم