آموزش علوم عرفانی,گر به خود آیی به خدایی رسی

تمرکز فکر در اختراعات,تمرکز فکر و نبوغ

0

تمرکز فکر در اختراعات

مخترعین کسانی هستند که دارای تمرکز فکر زیادی می­باشند، البته علت اختراع و مخترع شدن فقط و تنها داشتن تمرکز فکر نیست، بایستی قواعد و دستورات و فرمول­های اولیه را یاد گرفت و بعد در صدد اختراع چیزی بود.

برخی از مخترعین نه تنها روزها و هفته­ ها و ماه­ها بلکه سال­ها به فکر اختراع خود بوده­ اند، و همینطور روز به روز تمرکز فکر در روزهای اول شبیه لامپ­ریزی است که فقط روشنایی ضعیفی دارد ولی به تدریج قوی­تر می­شود، تا بالاخره شبیه لامپ بسیار بزرگ و قوی در می­آید که اشعه آن، همه اطراف و جوانب موضوع اختراع را روشن می­کند، و شخص مخترع، وقتی پلک­هایش را روی هم می­گذارد، تمام جزئیات اختراعش را می­بیند، تا بالاخره آن نکته تاریک مربوطه روشن و اختراع حاصل می­شود.

تمرکز فکر اگر ادامه یابد و شدید باشد در خواب هم به کمک  مخترع می­آید چه بسامخترعین که در حال بیداری نتوانسته­ اند آن­چه را که می­خواسته­ اند اختراع کنند، ولی در خواب دیده ­اند و یا بی­ اراده و در حال خواب از رختخواب برخاسته و موضوع اختراع شده را یادداشت کرده­ اند.

کشف پزشک در خواب

یکی از پزشکان سالیان دراز درباره طرز کار غده­ ای فکر می­کرد تا بالاخره یک روز صبح هنگامی که از خواب برخاست مشاهده کرد، موضوعی را که سال­ها به دنبال کشف آن بوده در روی دفتر یادداشت روی میزش نوشته شده است تعجب کرد، چه کسی آن را نوشته است؟ خانمش گفت: تو خودت نیمه شب برخاستی آن را نوشتی و دوباره خوابیدی.

تمرکز فکر و نبوغ

برخی از دانشمندان معتقدند که نبوغ یعنی تمرکز فکر، نبوغ شاید علل زیادی داشته باشد ولی آنچه صد در صد مسلم(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) است، تا مادامی که نابغه دارای تمرکز فکر کافی نباشد چیز خارق­ العاده­ ای نمی­تواند از خود ظاهر سازد.

ژان­پل- می­گوید: «نوابغ دارای این نیرو هستند که می­توانند خارق­ العاده راجع به یک موضوع و یک شیء حواس خود را جمع کنند، به طوری که هیچ مانع و اراده ای نتواند آن­ها را از آن شیء و از آن هدف دور و منحرف کند».

هلوسیوس- نبوغ را زاده دقت می­داند. دقت ممتد, یعنی همان داشتن تمرکز فکری که لحظه به لحظه زیادتر می­شود.

راسن می­گوید: نبوغ یعنی قدرت نفوذ و رخنه فکری در ریشه و اعماق اشیاء. نفوذ و رخنه فکری در ریشه و اعماق اشیاء یعنی داشتن تمرکز فکر.

جانس می­گوید: «نابغه کسی است که تمام قوای دماغی خود را برای مطالعه یک موضوع واحد متمرکز می­سازد». ملاحظه می­فرمائید که جانس هم نبوغ را در داشتن تمرکز فکر می­داند.

تورک- اظهار داشت که: «فرق بین نابغه و مردم عادی فقط در دقت نظر اوست. به عبارت دیگر نابغه چون دقیق و حساس است از این رو تأثرات خارجی به شدت در او اثر می­کند، در حالی که مردم عادی بی­حس و خواب ­آلود هستند».  می­بینید که «تورک» هم درباره نابغه دقت نظر یا همان تمرکز فکر را شرط می­داند.

نبوغ ممکن است حاصل جمعی از عوامل نظیر استعداد غریزی، احتیاج، عوامل محیطی، وضع عصبی، قدرت کار کردن زیاد و نظایر آن باشد، ولی در هر حال هیچ نابغه­ ای بدون داشتن تمرکز فکر نمی­تواند نابغه باشد.

در این مبحث رابطه نوابغ جهان و تمرکز فکر را دانستید و در نتیجه با عبارت تمرکز فکر که درهیپنوتیزم زیاد مورد استفاده ما قرار خواهد گرفت آشنایی بیشتری پیدا کردید.

ادامه دارد. . .(بخش ماهیت تمرکز فکر)

******************************

با عضو شدن در کانال تلگرام ما هر روز از مطالب علوم عرفانی و ادعیه اذکار و همچنین از مطالب روز روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا و موفقیت در گوشی خود در اختیار داشته باشید و در گوشی خود مطالعه کنید.

برای عضویت وارد لینک زیر شوید

http://telegram.me/inapplyoriginal

بعد از کلیک پنجره ای باز میشود و روی دکمه ok کلیک کنید و سپس وارد کانال ما میشوید در این صفحه در پایین صفحه روی دکمه join کلیک کنید تا برای همیشه عضو کانال ما شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متن دوم